Vocea întregului sector de
upstream din România

Implicatiile noului pachet legislativ privind achizitiile publice asupra sectorului energetic din Romania

imagineDupă cum sa raportat anterior, la 10 mai 2016, Parlamentul Romaniei a adoptat un pachet legislativ privind achizițiile publice destinate să transpună directivele UE privind achizițiile publice.

Cea mai importantă schimbare în pachetul legislativ este excluderea activităților petroliere de explorare din domeniul de aplicare al normelor privind achizițiile publice. În plus, achizițiile efectuate de entitățile care operează în sectoarele apei, energiei, transporturilor și serviciilor poștale vor fi reglementate printr-o lege separată.

În conformitate cu noul pachet, extracția și producția de petrol și gaze naturale sunt considerate ca fiind "activități relevante" care intră în sfera de aplicare a noului pachet legislativ, astfel cum sunt lucrările de dezvoltare a infrastructurii conectate la o astfel la producția de petrol si gaze naturale. Cu toate acestea, activitatea de explorare nu este considerată a fi o activitate relevantă și, prin urmare, nu intra sub incidenta noii legi.

Pe de altă parte, in ceea ce priveste asocierile în participațiune specifice industriei de petrol și gaze, va fi interesant sa vedem în ce măsură asocierea dintre o entitate contractantă și o entitate non-contractante vor face obiectul noului pachet de achiziții publice.

O altă schimbare principală relevanta pentru sectorul energetic, este faptul că pachetul legislativ prevede "cel mai bun raport calitate-preț", deoarece criteriile de selecție pentru produsele speciale și serviciile intelectuale, cum ar fi serviciile de consultanță, asistență tehnică și servicii de inginerie. Cel mai bun raport preț-calitate este evaluat in raport cu aspectele calitative, de mediu și / sau sociale legate de obiectul contractului de achiziții publice în cauză; astfel de criterii pot include calitatea, valoarea tehnică, caracteristicile estetice și funcționale sau organizarea, calificarea și experiența personalului desemnat să execute contractul.

In plus, valoarea serviciilor și lucrărilor care pot fi achiziționate direct de către autoritățile publice, fără organizarea unei proceduri de licitație, a fost redusă la jumătate în comparație cu vechile dispoziții legale. (Valorile din noua legislație sunt de aproximativ 15.000 de euro pentru servicii si produse si aproximativ 60.000 de euro pentru contractele de lucrări.)

De asemenea, este demn de remarcat faptul că pragurile de aplicabilitate pentru procedurile de atribuire a contractului au fost modificate după cum urmează: aproximativ 400.000 de euro pentru contractele de bunuri și servicii și 5.000.000 EUR pentru contractele de lucrări.
Pachetul legislativ trebuie acum să fie prezentat președintelui Romaniei pentru a fi promulgat. Vă vom ține la curent cu privire la evoluțiile conexe. Între timp, ar trebui să aveți întrebări, vă rugăm să contactați pe Varinia Radu, Ramona Dulamea sau Daniela Popescu.

 

Sursa: www.cms-lawnow.com

 

STIRI INTERNATIONALE

Norway: Equinor...

The Norwegian Petroleum Directorate has granted Equinor a drilling permit for well 36/1-3 in production licence PL 885. The well will be drilled...

Angola: Eni announces...

Eni has started production from the Vandumbu field in Block 15/06 through the West Hub N’Goma FPSO. First oil from the Vandumbu field was achieved...

Canada-Nova Scotia...

The Canada-Nova Scotia Offshore Petroleum Board (CNSOPB) has issued Call for Bids NS18-3, which includes two industry-nominated parcels. The Call...
STIRI LOCALE

ANRE: Profit de 10%...

Companiile care dețin și operează depozite de înmagazinare a gazelor naturale în România vor fi...

Până pe 28 ian,...

Realizarea conductei de transport gaze naturale dintre Onești-Gherăești-Lețcani a fost scoasă la...

România a înregistrat...

Produsul Intern Brut a crescut cu 0,2% în zona euro şi cu 0,3% în Uniunea Europeană în...
COTATII OIL & GAS