Vocea întregului sector de
upstream din România

Redeventele ar putea fi, din nou, amanate. Ce promitea in primavara Ministerul Finantelor Publice

Codul Fiscal, taxele parafiscale si impozitarea redeventelor reprezinta cele trei mari componente ale tabloului fiscal, din tara noastra. Dintre acestea, impozitarea redeventelor ar trebui sa fie prioritatea Guvernului in prezent. Ne apropiem de sfarsitul lui septembrie, iar proiectul de lege privind redeventele in sectorul petrolului si gazelor nu a ajuns in Parlament. In plus, potrivit unor surse guvernamentale, nici nu va ajunge in viitorul apropiat. Asta desi, in primavara, reprezentantii Ministerului Finantelor Publice garantau ca proiectul va fi pe masa alesilor in aceasta toamna, potrivit Realitatea TV.

"Redeventele reprezinta, dupa combaterea evaziunii fiscale, a doua solutie magica prin care rauri de bani vor veni in bugetul Romaniei", declara premierul Victor Ponta, in luna aprilie, anul trecut. Mai mult, in mai, anul acesta, fostul secretar de stat in Ministerul Finantelor Publice, Dan Manolescu, anunta ca noul sistem de redevente va obliga firmele sa plateasca, pe langa redeventa procentuala, un impozit suplimentar pe profitul obtinut din extractia petrolului si gazelor. Tot Manolescu spunea ca noul sistem de redevente va fi dezbatut in Parlament, in aceasta toamna, si ca va intra in vigoare la 1 ianuarie 2016. Insa, potrivit unor surse, din motive necunoscute, proiectul nu va ajunge pe masa alesilor luna aceasta.

"Orice amanare a acestui proiect creeaza dificultati atat pentru institutiile de stat, si ma refer aici in special la bugetul de stat si la modul in care bugetul de stat poate sa obtina bani din acest sector, dar si la nivelul firmelor pentru ca creeaza o incertitudine pentru toti cei care investesc", a declarat Dumitru Chisalita, specialist in domeniul gazelor naturale.

In prezent, Romania are un sistem de redevente cu cote diferentiate, in functie de nivelul de productie per zacamant. A fost stabilit in urma cu 11 ani, la privatizarea Petrom, si este cuprins intre 3,5 si 13,5% din valoarea productiei. Cei mai multi bani vin de la Petrom si Romgaz. In ultimii 30 de ani, tara noastra a inregistrat un declin constant al productiei de titei si gaze, cu o rata de scadere, anuala, de aproximativ 10%. Tabloul fiscal al Romaniei este conturat si de taxele parafiscale. Acestea nu sunt incluse in Codul Fiscal si cuprind, spre exemplu, taxa de timbru, de mediu, de autorizatie pentru servicii postale si altele. Potrivit economistilor, in prezent, avem aproximativ 300 de taxe parafiscale. Cat despre Codul Fiscal, 'Constitutia financiara' a unei tari, singurul lucru pe care-l putem spune este ca, pe parcursul a doar 11 ani, a fost modificat de peste 200 de ori.

;

Sursa: Realitatea, 22 septembrie

STIRI INTERNATIONALE

Qatar: Seadrill in...

Seadrill and Gulf Drilling International have entered into a 50:50 joint venture, GulfDrill, which will initially manage and operate five premium...

Canada: Husky to...

Husky Energy has announced it will resume production from the remaining two drill centres shut in following the November 2018 oil spill offshore...

Norway's production...

Norway's preliminary production figures for July 2019 show an average daily production of 1,799,000 barrels of oil, NGL and condensate, which is an...
STIRI LOCALE

Iorgulescu, AFM:...

Programul pentru instalarea panourilor fotovoltaice de către prosumatori ar putea demara în...

Programul de iarnă:...

Guvernului României a aprobat luni Programul de iarnă în domeniul energetic, care vizează o...

Hidroelectrica a...

Hidroelectrica a plătit, în ultimii șapte ani, taxe pe apa uzinată în valoare de aprope jumătate...
COTATII OIL & GAS